Nově prodloužená provozní doba na obou prodejnách, v Hybernské ul. před Vánoci i o víkendech! Podrobnější informace naleznete v kontaktech.

McDonald chce ovládnout trh s kávou

Fastfoodový gigant McDonald‘s chce sesadit svého amerického rivala Starbucks z pozice největšího kávového řetězce v Evropě. Do konce tohoto roku chce McDonald‘s na starém kontinentě otevřít až 1200 kaváren McCafé. Většina z nich má vzniknout uvnitř stávajících restaurací řetězce rychlého občerstvení.

Zatímco McDonald‘s má ambiciózní plány, Starbucks, který v Evropě provozuje 1300 poboček, expanzi na starém kontinentě zbrzdil.

"Můžeme se stát největším prodejcem kávy v Evropě," uvedl finanční ředitel McDonald‘s Jerome Tafani. Dodal, že nyní společnost cílí především na zákazníky, kteří se chtějí ráno cestou do práce někde nasnídat. Především pro ně by měly být určeny kavárny McCafé. Řetězec se také snaží získat nové hosty vytvořením útulnějšíhoho prostředí ve svých stávajících restauracích, tvrdí Tafani.

První kavárny McCafé se objevily začátkem devadesátých let v Austrálii. V roce 2002 pak přišly také do Evropy, a to nejprve do Irska. V současnosti má kavárnu zhruba polovina z 1200 restaurací McDonaldĺs v Německu. McCafé je nyní zhruba v pětině restaurací v Itálii a v Rusku. Ve Velké Británii, kde konkurenční Starbucks provozuje celou polovinu svých evropských kaváren, není zatím ještě otevřena ani jedna McCafé.

Ve snaze vyvrátit názory "škarohlídů" - všech , kteří jsou skeptičtí, co se týče kvality kávy, instaloval fastfoodový řetězec do svých kaváren špičkové kávové stroje. Nabízí různé druhy kávy, uzpůsobené vždy tradicím jednotlivých regionů. Kávu McDonald‘s dodává společnost Kraft Foods.

McDonald‘s sází především na to, že káva v jeho kavárnách je levnější než u konkurentů. V Británii bude stát kapučíno v McCafé od dvou liber, zatímco ve Starbucksu stojí minimálně 2,35 libry.

Od rozšíření sítě kaváren McCafé si řetězec rychlého občerstvení slibuje, že podpoří růst tržeb z prodeje hamburgerů a hranolků. McDonaldĺs tak těží ze současné finanční krize. Lidé mají kvůli ní hlouběji do peněženek a nemají peníze na to chodit do drahých restaurací.

Fastfoodový řetězec uvedl, že otevření jedné kavárny vyjde na 60 až 85 tisíc eur (1,6 až 2,3 milionu korun). Podle společnosti je návratnost investice vyšší než u Starbucksu a jeho nových kaváren. Navíc si McDonaldĺs od této expanze slibuje, že prorazí i na trhy tak náročné na kávu, jako je Itálie.

Původní zdroj: IHNED.cz


Chcete dostávat podobné články a novinky z našeho e-shopu e-mailem? Přihlašte se zdarma odběru Kafénovin a získejte 10% slevu na první objednávku čerstvě pražené kávy.