Káva a sport. Jak se k sobě mají?

Lahodná, voňavá, osvěžující. Káva. A rekreační, výkonnostní, vrcholový. Sport. Hodí se k sobě? Nebo jsou si cizí? Na serveru o běhání Rungo.cz jsme našli článek, který vysvětluje vše, nač se sportovci v souvislosti s kávou ptají.

Káva a sport

Autorkou článku je Anna Jermářová, známá propagátorka zdravé výživy. Její pohled na kávu ve vztahu ke sportu je střízlivý a pozitivní. Káva je podle ní perfektním nápojem pro nastartování organismu před tréninkem, a to v počtu 1-2 šálků.

Vhodná je především před vytrvalostním výkonem (cyklistika, běh, jogging), kdy díky své schopnosti zvýšit spalování tuků v organismu až o 15 % pomáhá tělu k lepšímu využívání tukových polštářů při sportu.

Anna Jermářová se ve svém článku dotýká i dalších témat – proč nepít kávu po tréninku, jaké jsou rizika konzumace kávy před sportovním výkonem a dalších.

Celý článek najdete na serveru Rungo.cz. A pokud se po přečtení vrátíte zpět na tuto stránku, zapojte se v komentářích do diskuze – co vy, sport a káva?


Chcete dostávat podobné články a novinky z našeho e-shopu e-mailem? Přihlašte se zdarma odběru Kafénovin a získejte 10% slevu na první objednávku čerstvě pražené kávy.