Káva a hubnutí nejsou nepřátelé
Když doktorka Cajthamlové objevila v pořadu Jste to, co jíte svého svěřence, jak pije kávu, dostalo se mu varovně zdviženého prstu. Káva a hubnutí nejdou k sobě. Buď jedno nebo druhé. S kávou nezhubnete. Měla pravdu?
Když doktorka Cajthamlové objevila v pořadu Jste to, co jíte svého svěřence, jak pije kávu, dostalo se mu varovně zdviženého prstu. Káva a hubnutí nejdou k sobě. Buď jedno nebo druhé. S kávou nezhubnete. Měla pravdu?
Vědci z Harvardské univerzity v rámci svých výzkumů potvrdili, že kofein v kávě pomáhá chránit kůži před negativními účinky UV záření. A tak je pití kávy ještě prospěšnější především v létě, kdy je naše kůže vystavena UV záření ze slunce nejvíce...
Ani odborníci si nejsou jistí. Zajímavý článek o kávě a zdraví přinesl deník Metro...
Málokterá žena si uvědomuje, že její oblíbená pochoutka ledová káva v sobě obsahuje mnohdy tolik kalorií, co jinak velmi kalorický steak s hranolky. A některé druhy ledových bomb s kofeinem dokonce svým energetickým obsahem předčí i vepřovou pečeni se zelím a knedlíkem. A to už je co říct!
Kofein může výrazně pomoci při boji s příznaky Alzheimerovy nemoci. Ukázaly to testy na myších. Starým myším, které měly projevy demence, podali vědci ekvivalent pěti šálků černé kávy denně. myším se pak vrátila paměť. Zjistili to američtí vědci z Floridského centra výzkumu Alzheimerovy nemoci. Zpráva o výzkumu byla publikována pondělí.
Na podobné téma bylo již napsáno desítky knih a vědeckých publikací, že nemá smysl se zmiňovat o všech,
Mezi konzumenty kávy je rozšířen zvyk podávat ke kávě sklenici vody a ještě nedávno platilo, že je nezbytné vypít po každém šálku stejně velkou sklenici vody.
„Kofein patří mezi skupiny látek, kterým říkáme léky podporující bdělost,“ jak praví definice. Názory vědců na účinky kofeinu jsou rozdílné a dělí se zhruba na dva tábory. Jeden považuje kofein za drogu, na kterou lze lehce získat návyk a poukazuje také na jistá rizika spojená s jeho používáním.
V době rozmachu kaváren v 19. století se začali vědci poprvé zajímat o to, proč je káva tolik oblíbeným nápojem. Podařilo se jim zjistit, že káva obsahuje látku zvanou kofein, která se podle dalších výzkumů vyskytuje v čaji, kakau a dokonce i v oříšcích. My dnes víme o povzbudivých účincích kávy a proto ji jako nápoj vyhledáváme a pijeme.
Účinky kávy, pro které jsme si ji oblíbili, způsobují tři alkaloidy (z hlediska chemie se jedná o deriváty xantinu), z nichž nejznámější je určitě kofein. Ostatní dva mají mnohem menší zastoupení, ovšem alkaloid jménem teofylin má podobné účinky a v některých případech i výraznější. Třetím je teobromin, nejvíce je obsažen v kakau a na naši psychiku přímo vliv nemá. Je ovšem výrazným diuretikem. Všechny purinové alkaloidy mají mírně nahořklou chuť a tím přispívají k celkové chuti kávy.
Nejprve vezmi ingredience pevné a rozemel je jednotlivě na jemný prášek, vodou zalij. Pak přidej vodu svěcenou a tři kapky do nápoje upusť pro účinek co nejvyšší...
Kofein neobsahuje pouze káva a čaj, ale je obsažen i v dalších produktech. Začněme u rostliny, jejíž finální výrobek je oblíbený především u dětí. Jedná se o kakao a z něj vyrobenou čokoládu. Obsah kofeinu v čokoládě je poměrně malý, ale zase je nutno říci, že hořká čokoláda ho obsahuje více nežli mléčná.